Meeskonnalugu

Rail Auto kollektiiv on kokkuhoidev ja koostööle orienteeritud. Ettevõtte missiooniks on pakkuda autoremondi teenust ja autotehnika kaupu, mis aitavad klientidel jõuda oma soovitud lahendusteni ning on ühtlasi jätkusuutlikud. Kui oled oma sõiduvahendi Rail Auto kätesse usaldanud, võid kindel olla, et see vaadatakse üle tervikuna ja vajalikud tööd tehakse kõrgeima kvaliteediga varuosasid pakkudes ning oma tööd hingega tegevate mehaanikute poolt. Kuna nende kriteeriumite täitmine nõuab õigeid inimesi, siis on Rail Autosse kokku tulnud inimesed just parajalt ambitsioonikad, töökad ning lahendustele orienteeritud. Kohtusime ettevõtte töötajatega, et neid vestluse käigus paremini õppida ning välja selgitada, mis on see eriline miski, mis neid Rail Autosse tööle on toonud ja mis neid siin hoiab. 

Kaupluses töötav müügimees Aare ei ole ise kunagi tööle kandideerima pidanud, kuna teda on alati sinna kutsutud. Aarel on Rail Autos teine tulemine, kuna vahepeal käis ta kümmekond aastat ka mujal tööl. Kui Ilmar teda Rail Autosse aga tagasi kutsus, siis oli Aare nõus, kuna teadis juba, mis teda ees ootab. 

Kaupluse teine müüja Toomas töötas varasemalt puitprofiile tootvas tehases. Kui Ilmar ta 2006. aastal Rail Autosse tööle kutsus, ei teadnud Toomas autoremondist ega müümisest midagi. Kuna valdkond tundus põnev, siis otsustas Toomas väljakutse vastu võtta. Ehkki algselt pidi ta minema töökotta tööle, tekkis ettevõttes vajadus hoopis kaupluse müügiosakonda täiendada. Nii asuski Toomas Rail Autos müügimehena tööle.

Miks just rail auto?

Autoteeninduses töötav Marko elas mõned aastad Tallinnas. Kodukanti tagasi tulles sai ta Rail Autosse tutvuste kaudu tööle. Ka lukksepana töötaval Kristjanil on sarnane lugu. Kui perre sündisid kaksikud, siis tuli ta Soomest tagasi kodumaale ja 2015. märtsist asuski Rail Autos lukksepana tööle. Kõik mehed nõustuvad, et õiged inimesed leitakse tööle läbi tutvuste.

Aare ütleb naljaga pooleks, et siin hoiab teda lahke pererahvas ja soe tuba, kuid tegelikult meeldib talle see töö ja inimestega suhtlemine: „Täna ei kujutaks ette, et peaks näiteks labidaga vehkima. Mulle meeldib siinne seltskond ja töökaaslased ning klientidega suhtlemine.” Tallinna kiires elutempos elanud mehena oskab Aare hinnata väikelinna võlusid. Talle meeldib, et siin tekivad kiiresti mõnusad suhted klientidega.  

Toomasele aga meeldib väga probleemide lahendamine ja eriti efektiivselt töötab ta siis, kui on ka väike ajaline pinge õhus: „Mul on väga hea tunne, kui saan ära lahendada probleemi, millega meie juurde on tuldud.” Kui pinget ei ole, siis läheb ta probleemiga mõnikord liiga sügavuti ja lahendus võib jääda venima. Aare jaoks on eriline tänuavaldus see, kui kliendid uute probleemide tekkides hiljem nende juurde tagasi tulevad: „Me oleme Aarega palju asju lahendanud nii, et lähme teemasse väga sügavuti sisse ja selle poolest me erinemegi konkurentidest.” Aare lisab, et Toomase näol on tal väga hea tugi kõrval, kuna alati saab nõu küsida. Toomas jätkab: „Aare on müügi poole pealt väga tasemel ja olen temalt tohutult juurde õppinud. Seda ei tasu lootma jääda, et keegi niisama midagi sinu käest ostma tuleb. Müügi puhul on vaja vaeva näha.” Aare ja Toomas täiendavad teineteist ning moodustavad seetõttu hästi toimiva meeskonna. Mehed hindavad ka seda, et töökoht on mugavalt kodule lähedal. Lisaks saavad nad ise oma tööaega jaotada. „Ma olen motiveeritud, sest ma saan konkurentsivõimelist palka selle eest, mida ma teen. Ühe probleemi saab lahendada kas viie minutiga või pooleteise tunniga, meil on võimalik seda ise valida. Me saame palka selle eest, kui palju müüki me teeme. Ehkki probleemide lahendamine motiveerib mind rohkem, ei lase ma ühtki müügivõimalust käest,” räägib Toomas. 

Marko ja Kristjan kinnitavad kui ühest suust, et töö autoremondi- lukksepana meeldib neile ning konkurentsivõimeline palk motiveerib. Marko ütleb, et müügitööga ta hakkama ei saaks ja klientidega suhtleb pigem vähe, kuna talle meeldib omaette nokitseda ja teha seda, mida ta õppinud on. „Kuna tööd on palju, siis tempo on viimasel ajal ülikiire ja kui on vaja kiiret lahendust, saab Kristjani või Ilmari käest nõu küsida, selles mõttes koostöö toimib.” Kristjan lisab, et pingelises olukorras peab suutma rahulikuks jääda, isegi kui tööd on rohkem kui teha jõuad. Selle kõige juures on kollektiivi toetus väga oluline ja selle peale saab meil kindel olla.

Rail Auto kliendid võivad kindlad olla, et seal vaadatakse nende auto tervikuna üle, eriti sildade koha pealt ja antakse kliendile tagasiside auto kui terviku seisukorrast. Mehed panevad kõik asjad kirja ja kliendile selgitatakse, millised otsused oleksid mõistlikud pikemas perspektiivis. Lõplik otsus jääb muidugi kliendile, kuid usaldus Rail Auto teenuste osas on suur ja üldjuhul võetakse mehaanikute nõuandeid kuulda. Kvaliteet on kliendi- ja autoteeninduse ühine märksõna. „Me ei saa ebakvaliteetset teenust lubada. Kui ma rattamutrid lahti unustan ja see ratas pärast põõsasse paneb, kes selle eest pärast siis vastutab? See hävitaks firma maine,” räägib Marko. Lisades veel, et mõned tööd lihtsalt peab tegema korraga, sest hiljem eraldi tehes oleksid vajalikud tööd palju kulukamad.  

Meeste jutust on aru saada, et neile meeldib töö, mida nad teevad ja igaüks neist on oma ala spetsialist. Üksteist usaldatakse, mistõttu on ka meeskonnatöö väga heal tasemel. Ühiselt hinnatakse nii kvaliteetset teenust kui ka kollektiivi, kellele saab toetuda. Töötajate sõnul on Rail Auto omanik Ilmar mõistev, toetav ja paindlik juht. Tema käest saab alati nõu küsida, kuna ta on peensusteni kõigega kursis. „Ta ei häbene ka meie käest nõu küsida. Ei ole sellist tunnet, et ta oleks meist kõrgemal. Meil on võrdne partnerlus,” räägib Aare. Kui uus inimene tuleb tööle, siis on kõige olulisem, et ta sobiks kollektiivi. Sama tähtis on aga ka see, et töö meeldiks, inimesel oleks tahe õppida ja areneda ning leida lahendusi. Meeskonna ühist mõttemaailma töö osas kirjeldab Kristjani poolt öeldu: „Me teeme tööd esmaspäevast reedeni ja siis ikka täiega.”